Materiału jest sporo, więc temat ten ukaże się w dwóch częściach.
Wystawa Arnolda Newmana - mistrza i klasyka portretu, zatytułowana "Masterclass", jest prezentowana do 20.05.2012 w berlińskim C/O, najprawdopodobniej jako jedna z ostatnich propozycji tej instytucji w budynku Cesarskiego Urzędu Poczty. Nowa siedziba jest już szykowana, choć nadal nie bardzo mogę zrozumieć decyzję władz Berlina aby w tym miejscu urządzić luksusowy hotel (i prawdopodobnie apartamentowiec). C/O wypracowało sobie bardzo wysoką pozycję na bardzo już pełnym berlińskim rynku wystawienniczym, dzięki realizacji wielu znaczących wystaw i imprez oraz rozwijaniu i promowaniu młodych talentów. Niesamowita, wręcz surrealistyczna atmosfera wnętrz pozostawionych niemal dokładnie w stanie, w którym je opuścili enerdowscy użytkownicy, wyjątkowo sprzyja ekspozycyjnym zamierzeniom. Ale cóż - trzeba się będzie przyzwyczaić do nowego miejsca.
Wystawa Newmana, której kuratorem jest wybitny znawca tematu, William A. Ewing (znany u nas chociażby z dwóch "bliźniaczych" albumów: "Ciało" oraz "Miłość i pożądanie"), stanowi prawdziwą bombę energetyczną. Berlin jest pierwszym etapem jej tournée po świecie. Pokazane zostały bodaj wszystkie ważne prace autora, w znakomitej większości jako vintage prints. Arnold Newman miał to szczęście, że poznał i sportretował bardzo wielu przedstawicieli elit - wrócę do tego wątku w następnym wpisie. Tytułem wprowadzenia proponuję do obejrzenia portrety fotografów - większość z nich to prawdziwe ikony z kart historii.
|
Ansel Adams |
|
Aaron Siskind |
|
Eva Rubinstein |
|
Manuel Alvarez Bravo |
|
Philip Glass, Joel-Peter Witkin |
|
Eugene W. Smith |
|
Sir Cecil Beaton |
|
Alexei Brodowitsch |
|
Brassaï |
|
Georgia O'Keefe, Alfred Stieglitz |
|
Berenice Abbott |
|
Edward Steichen, Robert Doisneau, David Hockney |
|
Bill Brandt |
|
Paul Strand z małżonką |
|
Joel Meyerowitz |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz