Larry Clark tworzył kolaże już w swoich najwcześniejszych cyklach: Tulsa i Teenage Lust. Z początku miały one postać przypominajacą tradycyjne "płachty" - składały się z odcinków filmów małoobrazkowych. Począwszy od lat 80. XX wieku Clark komponował dzieła "chmurkowe", łącząc zdjęcia z wycinkami z gazet i magazynów, listami oraz innymi obiektami takimi jak szczotka do zębów czy okładka płyty winylowej. Tematyka tych prac była rozwinięciem jego zainteresowań fotograficznych; sporo uwagi poświęcał fenomenom nastoletnich idoli i społecznym aspektom problemów adolescencji. W późniejszych pracach dominującą pozycję zajmują zdjęcia Jonathana Velasqueza. Jedno z dzieł zawiera sentencję: "The criminal like the artist is a social explorer". Nic dodać nic ująć.
Berlińska wystawa Clarka nosi podtytuł "Media Transformer". W jego kolażach uderzające są nie tylko różne elementy składowe, ale przede wszystkim oryginalna forma dialogu między poszczególnymi mediami, która wynika z proponowanych zestawień. Jako ciekawostkę w jednej z prac można obejrzeć kopię wywiadu szpitalnego samego artysty. Robi wrażenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz